Waarom halen de videopresentaties van Steve Jobs duizenden views? Hoe komt het dat organisaties als Google of Lego erin slagen om een consistent imago uit te stralen? Simpel: door storytelling,maar ook omdat hun communicatie gedreven is door een visie.
Wie zijn of haar visie helder formuleert en erin slaagt die te vertalen in boeiende verhalen, zorgt ervoor dat zijn of haar organisatie in het hoofd van de toehoorders blijft hangen.
Content marketing draait om het aanbieden van waardevolle inhoud aan de consument. Wat willen mensen horen, lezen of delen? Door content te creëren, optimaliseren en delen, trek je de juiste websitebezoekers naar jouw website en genereer je kwalitatieve leads.
Storytelling zorgt daarbij voor de juiste ‘verpakking’. Verhalen brengen organisaties onder de aandacht, maken content duidelijker en maken een merk tastbaar. Een goede verteller neemt zijn publiek mee op een reis, en laat hen geïnspireerd en gemotiveerd achter.
Kristien Vermoesen brengt je de tips en tricks van storytelling en content marketing bij. Hoe breng je de visie van je bedrijf naar buiten? En hoe bouw je een uiteenzetting op zodat je hele boodschap duidelijk, interessant en juist overkomt?
Als je storytelling en een content strategie weet te gebruiken, vormen ze haast onmisbare instrumenten bij de profilering van je bedrijf.
Datum: Dinsdag 21 maart 2017 (14u00-17u00)
Locatie: Innovatie-en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee)
13u30: | Ontvangst van de deelnemers |
14u00: | Verwelkoming door Leuven MindGate |
14u10: | Kristien Vermoesen: hoe blijft mijn verhaal hangen? |
16u00: | Korte pauze |
16u20: | Case: Thomas Van Eeckhout en Herman Clicq, EASI – software, apps en cloud developpers |
16u50: | Vraag en antwoord |
17u00: | Afsluiting met een hapje en een drankje |
Kristien Vermoesen, co-founder en managing partner van het PR-bureau FINN, werkte als journalist voor De Tijd, De Standaard, VRT en Sanoma. Zij begeleidt organisaties in hun communicatiestrategie, waaronder Pfizer, Atlas Copco en Weight Watchers.
Ze werd uitgeroepen tot een van de beste bloggers en twitteraars door Vacature.
Thomas Van Eeckhout, Sales Director van EASI en zijn collega Herman Clicq, Marketing Manager, zullen uitleggen hoe zij dit bij EASI aanpakken.
Deelnameprijs: 150 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc / Leuven MindGate - 180 euro (excl. BTW): alle anderen Deze prijs omvat deelname en leermateriaal. |
|
KMO-portefeuille is van toepassing Pijler OPLEIDING Leuven MindGate Erkenningsnr.DV.O219862 Meer info op www.kmo-portefeuille.be |
Inschrijven kan tot uiterlijk 14 maart 2017 , bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuvenmindgate.be (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.
Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.