LEUVEN MINDGATE

Leuven MindGate Events Workshop 'Win het vertrouwen van klanten met krachtige (Engelstalige) white papers'


DEZE WORKSHOP WORDT IN HET ENGELS GEORGANISEERD

Als uw bedrijf producten en diensten verkoopt die complex zijn, met relatief lange verkoopscycli, en als u binnen uw bedrijf bovendien veel expertise hebt … dan kunnen white papers een waardevolle aanvulling zijn voor uw marketing.

Een white paper is een kruising tussen een informatief artikel en een marketingbrochure. Met een white paper geef je bestaande en toekomstige klanten waardevolle informatie, met de bedoeling hun vertrouwen en aandacht te winnen, en hen uiteindelijk te verwelkomen als waardevolle klanten.

Maar een white paper kan alleen werken als hij goed geschreven en gestructureerd is. Opgesteld op een manier zo dat hij de anti-marketing verdediging van bedrijven kan passeren. In deze workshop leert u hoe dat kan. We tonen u hoe u ook in uw bedrijf onderwerpen vindt voor white papers; hoe u zo’n white paper het beste schrijft, en hoe u het afgewerkte document bij zo veel mogelijk lezers brengt.

Wat leert u in deze workshop?

  • Wat zijn white papers, en hoe kunnen ze u helpen om waardevolle klanten te winnen en te houden?
  • Welke white papers zijn geschikt voor uw bedrijf?
  • Hoe schrijft u ze? Wat is de beste structuur en taal?
  • Hoe brengt u ze aan de man (website, sociale media, SEO, pers…)?

Tijdens de workshop bekijken we een aantal interessante cases, bestaande (Engelstalige) white papers van high-tech bedrijven. We kijken daarbij wat werkt en wat niet. En we houden een kleine brainstorm om waardevolle ideeën te verzamelen voor uw volgende white paper.

De workshop wordt gebracht door Jan Provoost, wetenschappelijk redacteur bij IMEC - Business Development en zaakvoerder Smartertext.

Beeld je een product designer in die een technische oplossing zoekt. Zij heeft argumenten nodig om haar manager en collega’s te overtuigen. En ja, zij heeft eigenlijk ook betrouwbare informatie nodig om zich in te werken in dit nieuwe, snel veranderende onderwerp. Dus begint ze het web af te zoeken. Zal ze geschikte informatie vinden in commerciële brochures, korte blogs, Wikipedia pagina’s, wetenschappelijke artikels …? Waarschijnlijk niet.
Maar dan stoot ze op een PDF die geschreven lijkt om haar probleem op te lossen. Genuanceerd wordt het probleem beschreven, met achtergrond en argumenten, en een lijst van mogelijke oplossingen, telkens met voor- en nadelen. Die moet ze zeker meenemen in het beslissingsproces.
Deze white paper – want dat is het – is geschreven door VIPCompany. En dat zijn overduidelijk experten, aan dit document te zien. Ze hebben ook een oplossing, die ze al bij verschillende klanten hebben geïmplementeerd. Ze zijn altijd bereid om meer uitleg te geven.

Enkele praktische aspecten

Datum: Maandag 13 februari 2017 (14u00-18u00)
Locatie: Innovatie-en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee)

Programma

13u30: Ontvangst van de deelnemers
14u00: Aanvang van de workshop
18u00: Einde van de workshop

Deelname

Deelnameprijs: 160 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc / Leuven MindGate - 215 euro (excl. BTW): alle anderen

Deze prijs omvat deelname en leermateriaal.
 logo-kmo-portefeuille KMO-portefeuille is van toepassing
Pijler OPLEIDING Leuven MindGate
Erkenningsnr.DV.O219862
Meer info op www.kmo-portefeuille.be

Inschrijvingen

Inschrijven kan tot uiterlijk 6 februari 2017 , bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuvenmindgate.be (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).

Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

 

Concept and content programme © Leuven.Inc

 

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us