LEUVEN MINDGATE

Cyclus MIG - Sessie 3: Internationale vermarkting van innovatieve producten


In het voorjaar 2005 organiseert Leuven.Inc in samenwerking met het Steunpunt Innovatie Vlaams-Brabant, K.U.Leuven R&D en T-mark binnen Flanders Multimedia Valley (FMV), een aantal sessies binnen de cyclus 'Management van innovatieve groeibedrijven'. De verschillende sessies behandelen onderwerpen omtrent het beheren en beheersen van groei binnen innovatieve groeibedrijven die een duurzame concurrentiepositie willen uitbouwen. De sprekers verschaffen nieuwe inzichten in de problemen waarmee deze ondernemingen tijdens hun groeifase worden geconfronteerd en geven tevens aan hoe hiermee om te gaan. Deze reeks richt zich eveneens tot autonome business units binnen grotere bedrijven.

Binnen deze cyclus worden in het voorjaar 2005 drie sessies georganiseerd rond het topic 'Succesvol innoveren: meer dan uw product alleen'. De onderwerpen die aan bod komen, variëren van het herbekijken van de 'traditionele' waardeketen van een product, tot de succesvolle lancering en internationale vermarkting van innovatieve producten.

Sessie 3: Internationale vermarkting van innovatieve producten
Prof. dr. Koenraad Debackere (Managing Director, K.U.Leuven R&D)
Case LMS International: Dhr. Bruno Massa (Director Corporate Marketing)
Case Bekaert: Jan Sijnave (External Relations Manager Technology)

Steeds meer ondernemingen zoeken naar afzetmogelijkheden voor hun producten over de grenzen heen, binnen Europa maar ook ver daarbuiten. Internationale vermarkting van producten is vaak een logische stap voor expansiezoekende bedrijven. Internationale marktontwikkeling is echter geen sinecure en kost heel wat inspanningen, doorzettingsvermogen en nauwkeurige planning. Succes op de internationale markt vraagt dan ook om een geïntegreerde marktbenadering.
In deze sessie wordt vanuit een praktische invalshoek bekeken hoe innovatieve groeibedrijven op een succesvolle manier internationale markten kunnen benaderen. De sprekers lichten de voor- en nadelen van de verschillende internationaliseringsstrategieën toe en geven advies hoe vaak voorkomende valkuilen te vermijden.

- 14/04: Sessie 1: De waardeketen van een product herbekeken met het oog op meer performante innovaties
- 12/05: Sessie 2: Succesvolle lancering van innovatieve producten op de markt

Praktische informatie en inschrijvingsmodaliteiten
Data:
- Sessie 1: De waardeketen herbekeken - donderdag 14 april (16u-19u)
- Sessie 2: Succesvolle lancering - donderdag 12 mei (16u-19u)
- Sessie 3: Internationale vermarkting - donderdag 2 juni (16u-19u)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us