LEUVEN MINDGATE

Cyclus MIG - Sessie 2: Succescolle lancering van innovatieve producten op de markt


In het voorjaar 2005 organiseert Leuven.Inc in samenwerking met het Steunpunt Innovatie Vlaams-Brabant, K.U.Leuven R&D en T-mark binnen Flanders Multimedia Valley (FMV), een aantal sessies binnen de cyclus 'Management van innovatieve groeibedrijven'. De verschillende sessies behandelen onderwerpen omtrent het beheren en beheersen van groei binnen innovatieve groeibedrijven die een duurzame concurrentiepositie willen uitbouwen. De sprekers verschaffen nieuwe inzichten in de problemen waarmee deze ondernemingen tijdens hun groeifase worden geconfronteerd en geven tevens aan hoe hiermee om te gaan. Deze reeks richt zich eveneens tot autonome business units binnen grotere bedrijven.

Binnen deze cyclus worden in het voorjaar 2005 drie sessies georganiseerd rond het topic 'Succesvol innoveren: meer dan uw product alleen'. De onderwerpen die aan bod komen, variëren van het herbekijken van de 'traditionele' waardeketen van een product, tot de succesvolle lancering en internationale vermarkting van innovatieve producten.

Sessie 2: Succesvolle lancering van innovatieve producten op de markt
Prof. dr. Arie Nagel (Associate Professor, Eindhoven University of Technology)
Case 3M: Dhr. Alfons Dom (Country Business Leader Transportation Business)
Case Agfa-Gevaert: Dhr. Frans Van Camp (Business Solutions Manager Inkjet)

Jaarlijks wordt een groot aantal nieuwe producten op de markt gelanceerd, maar deze zijn lang niet allemaal even succesvol. Terwijl enkele nieuwe producten een schot in de roos blijken te zijn, verdwijnen de meeste na verloop van tijd weer. De introductie van een nieuw product op de markt vormt een grote uitdaging voor elk bedrijf, zelfs als dit op voorhand uitgebreid werd onderzocht en gepland. Het is immers de klant die uiteindelijk bepaalt of het product een succes wordt of niet. Hoe kan een bedrijf de kans op succes van haar nieuwe product vergroten?
In deze sessie komt aan bod welke factoren het succes van de marktintroductie beïnvloeden en hoe bedrijven hier in de praktijk mee kunnen omgaan. De sprekers gaan dieper in op het belang van de introductiestrategie en hoe deze te implementeren. Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen de consumentenmarkt en de zakelijke markt.

- 14/04: Sessie 1: De waardeketen van een product herbekeken met het oog op meer performante innovaties
- 02/06: Sessie 3: Internationale vermarkting van innovatieve producten

Praktische informatie en inschrijvingsmodaliteiten
Data:
- Sessie 1: De waardeketen herbekeken - donderdag 14 april (16u-19u)
- Sessie 2: Succesvolle lancering - donderdag 12 mei (16u-19u)
- Sessie 3: Internationale vermarkting - donderdag 2 juni (16u-19u)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us