LEUVEN MINDGATE

Cyclus MIG - Sessie 1: De waardeketen van een product herbekeken met het oog op meer performante innovaties


In het voorjaar 2005 organiseert Leuven.Inc in samenwerking met het Steunpunt Innovatie Vlaams-Brabant, K.U.Leuven R&D en T-mark binnen Flanders Multimedia Valley (FMV), een aantal sessies binnen de cyclus 'Management van innovatieve groeibedrijven'. De verschillende sessies behandelen onderwerpen omtrent het beheren en beheersen van groei binnen innovatieve groeibedrijven die een duurzame concurrentiepositie willen uitbouwen. De sprekers verschaffen nieuwe inzichten in de problemen waarmee deze ondernemingen tijdens hun groeifase worden geconfronteerd en geven tevens aan hoe hiermee om te gaan. Deze reeks richt zich eveneens tot autonome business units binnen grotere bedrijven.

Binnen deze cyclus worden in het voorjaar 2005 drie sessies georganiseerd rond het topic 'Succesvol innoveren: meer dan uw product alleen'. De onderwerpen die aan bod komen, variëren van het herbekijken van de 'traditionele' waardeketen van een product, tot de succesvolle lancering en internationale vermarkting van innovatieve producten.

Sessie 1: De waardeketen van een product herbekeken met het oog op meer performante innovaties
Prof. dr. Koenraad Debackere (Managing Director, K.U.Leuven R&D)
Case InBev: Mevr. Sylviane Bockourt (Global Consumer Innovation Director)

Innovatie moet leiden tot waardecreatie. Bijgevolg is het van cruciaal strategisch belang dat innovatieve ideeën enerzijds worden getoetst aan de potentiële impact op de positie van uw onderneming in de waardeketen(s) waarin deze zich bevindt. Anderzijds wordt het de laatste jaren ook steeds duidelijker dat ondernemingen op een pro-actieve manier hun positie in de waardeketen kunnen beïnvloeden door productinnovaties gericht te kiezen en te implementeren. Op een creatieve manier de waardeketen van uw producten en klanten analyseren, kan dus leiden tot significante inzichten voor productinnovatie.

Tijdens deze module worden concepten en technieken inzake de waardeketenpositionering en de analyse van uw product besproken en toegepast.

- 12/05: Sessie 2: Succesvolle lancering van innovatieve producten op de markt
- 02/06: Sessie 3: Internationale vermarkting van innovatieve producten

Praktische informatie en inschrijvingsmodaliteiten
Data:
- Sessie 1: De waardeketen herbekeken - donderdag 14 april (16u-19u)
- Sessie 2: Succesvolle lancering - donderdag 12 mei (16u-19u)
- Sessie 3: Internationale vermarkting - donderdag 2 juni (16u-19u)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us