LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc MIG Cyclus - Sessie 2: 'Crossing the chasm revisited' - Marktstrategieën voor hightech innovaties


Leuven.Inc MIG Cyclus - Management van Innovatieve Groeibedrijven - Najaar 2006

Sessie 2: 'Crossing the chasm revisited' - Marktstrategieën voor hightech innovaties

Wanneer: - donderdag 16 november (16u-19u)
Sprekers: Guy Bauwen (Bauwen Consulting, Gastdocent FBS Antwerpen, Erasmus Universiteit Rotterdam)
Case Agfa: Paul De Keyser (Innovation Manager Agfa Health Care)
Case LMS: Katrien Wyckaert (Director Industry Segment Solutions)

Topics:
- Hightech diffusie en adoptie levenscyclus
- Omgaan met valkuilen en hindernissen en hoe die te overbruggen
- Hoe de commercialisatieactiviteiten focussen en versnellen
- Hoe marktleider worden met een radicale innovatie

Inhoud:
Heel wat technologie-intensieve ondernemingen, jong en groot, ondervinden belangrijke moeilijkheden bij het commercialiseren en vooral het realiseren van voldoende winstgevende groei van hun innovaties. De valkuilen en afgronden duiken op verschillende plaatsen en op verscheidene tijdstippen op. In een eerste gedeelte worden de belangrijkste concepten, technieken en benaderingen behandeld van de succesvolle 'crossing the chasm' van Geoffrey Moore, of de 'bijbel' voor hightech marketeers. Aangetoond wordt om de juiste marktstrategieën en tactieken te selecteren en te implementeren en dit om een marktleiderschapspositie in te nemen en te verdedigen. Vervolgens worden een aantal aanvullende en complementaire marketingtechnieken aangereikt waarbij bijzondere aandacht wordt besteed aan praktische technieken en benaderingen.

Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us