DEZE WORKSHOP WORDT IN HET ENGELS GEORGANISEERD EN ZAL HERHAALD WORDEN OP 13 FEBRUARI.
Als uw bedrijf producten en diensten verkoopt die complex zijn, met relatief lange verkoopscycli, en als u binnen uw bedrijf bovendien veel expertise hebt … dan kunnen white papers een waardevolle aanvulling zijn voor uw marketing.
Een white paper is een kruising tussen een informatief artikel en een marketingbrochure. Met een white paper geef je bestaande en toekomstige klanten waardevolle informatie, met de bedoeling hun vertrouwen en aandacht te winnen, en hen uiteindelijk te verwelkomen als waardevolle klanten.
Maar een white paper kan alleen werken als hij goed geschreven en gestructureerd is. Opgesteld op een manier zo dat hij de anti-marketing verdediging van bedrijven kan passeren. In deze workshop leert u hoe dat kan. We tonen u hoe u ook in uw bedrijf onderwerpen vindt voor white papers; hoe u zo’n white paper het beste schrijft, en hoe u het afgewerkte document bij zo veel mogelijk lezers brengt.
Wat leert u in deze workshop?
Tijdens de workshop bekijken we een aantal interessante cases, bestaande (Engelstalige) white papers van high-tech bedrijven. We kijken daarbij wat werkt en wat niet. En we houden een kleine brainstorm om waardevolle ideeën te verzamelen voor uw volgende white paper.
De workshop wordt gebracht door Jan Provoost, wetenschappelijk redacteur bij IMEC - Business Development en zaakvoerder Smartertext.
Beeld je een product designer in die een technische oplossing zoekt. Zij heeft argumenten nodig om haar manager en collega’s te overtuigen. En ja, zij heeft eigenlijk ook betrouwbare informatie nodig om zich in te werken in dit nieuwe, snel veranderende onderwerp. Dus begint ze het web af te zoeken. Zal ze geschikte informatie vinden in commerciële brochures, korte blogs, Wikipedia pagina’s, wetenschappelijke artikels …? Waarschijnlijk niet. |
Datum: Maandag 6 februari 2017 (14u00-18u00)
Locatie: Innovatie-en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven
13u30: | Ontvangst van de deelnemers |
14u00: | Aanvang van de workshop |
18u00: | Einde van de workshop |
Deelnameprijs: 160 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc / Leuven MindGate - 215 euro (excl. BTW): alle anderen Deze prijs omvat deelname en leermateriaal. |
|
KMO-portefeuille is van toepassing Pijler OPLEIDING Leuven MindGate Erkenningsnr. DV.O219862 Meer info op www.kmo-portefeuille.be |
Inschrijven kan tot uiterlijk 30 januari 2017 , bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuvenmindgate.be (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.
Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.