LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc themasessie “Public Relations, interne/externe communicatie en mediarelaties”


Deze sessie kadert binnen de cyclus “Marketingcommunicatie voor groeibedrijven - naar een verdere digitalisering en een efficiënte communicatie".

Binnen een uitgewerkte marketing- en communicatiestrategie is een doordacht communicatieplan een cruciaal onderdeel. Maar heb je als bedrijf al voldoende aandacht gehad voor je Public Relations? Elk bedrijf heeft er immers belang bij stil te staan bij zijn imago. Ook een goede interne communicatie is een sleutelelement, aangezien het ervoor zorgt dat bedrijven in alle omstandigheden optimaal kunnen presteren. Wil je als bedrijf tevens voldoende aandacht krijgen, dan moet je zorgen voor goede mediarelaties. Een getuigenis, zowel uit de bedrijfswereld als van de kant van de journalisten, biedt boeiende inzichten.

Praktische aspecten

Datum: Dinsdag 10 mei 2016 (14u00 - 18u00)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee) 

Programma

13u30: Ontvangst van de deelnemers
14u00: Verwelkoming door Leuven.Inc
14u10: Kristien Vermoesen, Managing Partner FINN PR
Doeltreffende PR, interne en externe communicatie

Succesvolle communicatie moet gericht, eenvoudig en betekenisvol zijn. Voor een kritische klant of prospect is een juiste benadering cruciaal. Hoe positioneer je jouw bedrijf op de meest efficiënte manier én onder het juiste doelpubliek? Public Relations beperkt zich niet tot het louter maken van een persbericht en het onderhouden van mediarelaties, maar gaat ook over het creëren of wijzigen van een imago. Een doordacht PR-plan kan je hierbij helpen maar kan enkel optimaal werken als het geïntegreerd is in de organisatie en haar beleid. PR draait echter niet alleen om communicatie met externe doelgroepen. Ook een doelgerichte interne communicatie is cruciaal. Je hebt er alle belang bij ook aandacht te hebben voor een goede en betrouwbare informatiedoorstroming met je personeel, bestuur en aandeelhouders om ervoor te zorgen dat interne veranderingen en crisismomenten controleerbaar blijven.

15u40: Pauze
16u10: Hanne Degans, persverantwoordelijke en externe communicatie specialist imec
Bedrijfscase imec: hoe val je op om bedrijfsnieuws in de media krijgen? Hoe breng je een sterk verhaal? Hoe bouw je een goede relatie op met journalisten?
16u40: Pieter Haeck, journalist De Tijd
De rol van de media en het opbouwen van sterke mediarelaties

Wil je met een sterk verhaal naar de buitenwereld toe opvallen, dan moet je leren hoe je efficiënt kan omgaan met de pers. Hoe trek je echter effectief de aandacht van de media? Hoe werkt een redactie en wat vinden journalisten belangrijk? Wat is de rol van de persbureaus?

17u10: Vraag en antwoord
17u25: Afsluiting met een drankje en een hapje

Deelname

Deelnameprijs per sessie: 150 euro (excl. BTW): Leuven.Inc leden - 180 euro (excl. BTW): alle anderen
logo-kmo-portefeuille

Deelname aan onze activiteiten met korting via KMO-portefeuille
Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be. Geef 3 opleidingsuren in per sessie

Inschrijvingen

Inschrijven voor deze sessie kan tot uiterlijk 3 mei 2016. Inschrijven bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us