Deze sessie kadert binnen de cyclus “Marketingcommunicatie voor groeibedrijven - naar een verdere digitalisering en een efficiënte communicatie".
Door de digitalisering van hun marketingcommunicatie kunnen bedrijven zich onderscheiden en komen tot een concurrentieel voordeel. Deze sessie gaat dieper in op de mogelijkheden van digitale marketing en focust op het optimaal gebruik ervan.
Om zo goed mogelijk je doelgroep te bereiken, is het gebruik van de juiste content essentieel. Leer hoe je potentiële klanten en prospecten naar jouw website lokt.
Digitaal communiceren in onze mobiele wereld vereist een aangepaste benadering. Vele bedrijven zien tevens nog te weinig de noodzaak van het meten van hun inspanningen. Een expert ter zake geeft je een overzicht.
Social Media: iedereen kent ze, maar weinigen weten er goed mee om te gaan. Ontdek tips&tricks en vermijd de valkuilen.
Datum: Donderdag 14 april 2016 (14u00 - 18u00)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee)
13u30: | Ontvangst van de deelnemers |
14u00: | Verwelkoming door Leuven.Inc |
14u10: | Jonas Vandroemme, Chief content strategist Com&Co Content Marketing als leidraad De shift van outbound naar inbound marketing is geen trend, maar een fundamentele gedragswijziging. Contentmarketing biedt een antwoord op die verschuiving. Door content te creëren, optimaliseren en delen, trek je de juiste websitebezoekers naar jouw website en genereer je kwalitatieve leads. Maar wat is het, en vooral: wat verstaan we onder ‘content’? Hoe ontwikkelen ook technologische, b2b-geörienteerde bedrijven een doeltreffend contentconcept? Leer in deze presentatie hoe je aan een multichannel contentmarketingstrategie bouwt en welke elementen belangrijk zijn, van doelstellingen en buyer persona’s tot uitgetekende conversiepaden en het meten van ROI. Ontdek hoe je een contentstrategie implementeert en kom tot schaalbare contentcreatie en -beheer. |
15u00: | Suleyman Aydogan, CEO Binarta Digitaal communiceren en meten Digitale communicatie heeft de voorbije jaren een grote vooruitgang gekend. Verschillende applicaties en tools geraken meer en meer ingeburgerd en nieuwe features worden toegevoegd. Maar vele vragen blijven. Hoe beoordeelt Google je website naar ranking toe en hoe ga je om met advertentieplatformen als Google Adwords? Hoe kan je meten wat je inspanningen opleveren? Hoe ontwikkel je een mobiele strategie? |
15u50: | Pauze |
16u20: | Rob Snoeijs en Sam Verhaegen, Techno-Script Social media als marketing- en communicatietool De belangrijkste social networks zijn ondertussen wel gekend: Facebook, Twitter, Linkedin en YouTube. Maar wat zijn de mogelijkheden en hoe pas je ze toe? Waar liggen de valkuilen? Een overzicht van social media marketing, geïllustreerd aan de hand van bedrijfscases. |
17u10: | Vraag en antwoord |
17u25: | Afsluiting met een drankje en een hapje |
Binnen deze cyclus worden ook nog de volgende sessie georganiseerd:
Sessie 3: | "Public Relations, interne/externe communicatie en mediarelaties" Dinsdag 10 mei 2016 (14u00 - 18u00) Kristien Vermoesen, Managing Partner FINN PR Case bedrijf - Hanne Degans, persverantwoordelijke en externe communicatiespecialist imec Case media - Pieter Haeck, journalist De Tijd |
Deelnameprijs per sessie: 150 euro (excl. BTW): Leuven.Inc leden - 180 euro (excl. BTW): alle anderen | |
Deelname aan onze activiteiten met korting via KMO-portefeuille |
Inschrijven voor deze sessie kan tot uiterlijk 7 april 2016. Inschrijven voor sessie 3 kan tot uiterlijk 5 dagen voor de start van de desbetreffende sessie(s). Inschrijven bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.
Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.