LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc themasessie “Digitale marketing in een multiplatform aanpak”


Deze sessie kadert binnen de cyclus “Marketingcommunicatie voor groeibedrijven - naar een verdere digitalisering en een efficiënte communicatie".

Door de digitalisering van hun marketingcommunicatie kunnen bedrijven zich onderscheiden en komen tot een concurrentieel voordeel. Deze sessie gaat dieper in op de mogelijkheden van digitale marketing en focust op het optimaal gebruik ervan.

Om zo goed mogelijk je doelgroep te bereiken, is het gebruik van de juiste content essentieel. Leer hoe je potentiële klanten en prospecten naar jouw website lokt.

Digitaal communiceren in onze mobiele wereld vereist een aangepaste benadering. Vele bedrijven zien tevens nog te weinig de noodzaak van het meten van hun inspanningen. Een expert ter zake geeft je een overzicht.

Social Media: iedereen kent ze, maar weinigen weten er goed mee om te gaan. Ontdek tips&tricks en vermijd de valkuilen.

Praktische aspecten

Datum: Donderdag 14 april 2016 (14u00 - 18u00)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee) 

Programma

13u30: Ontvangst van de deelnemers
14u00: Verwelkoming door Leuven.Inc
14u10: Jonas Vandroemme, Chief content strategist Com&Co
Content Marketing als leidraad

De shift van outbound naar inbound marketing is geen trend, maar een fundamentele gedragswijziging. Contentmarketing biedt een antwoord op die verschuiving. Door content te creëren, optimaliseren en delen, trek je de juiste websitebezoekers naar jouw website en genereer je kwalitatieve leads. Maar wat is het, en vooral: wat verstaan we onder ‘content’? Hoe ontwikkelen ook technologische, b2b-geörienteerde bedrijven een doeltreffend contentconcept? Leer in deze presentatie hoe je aan een multichannel contentmarketingstrategie bouwt en welke elementen belangrijk zijn, van doelstellingen en buyer persona’s tot uitgetekende conversiepaden en het meten van ROI. Ontdek hoe je een contentstrategie implementeert en kom tot schaalbare contentcreatie en -beheer.

15u00: Suleyman Aydogan, CEO Binarta
Digitaal communiceren en meten

Digitale communicatie heeft de voorbije jaren een grote vooruitgang gekend. Verschillende applicaties en tools geraken meer en meer ingeburgerd en nieuwe features worden toegevoegd. Maar vele vragen blijven. Hoe beoordeelt Google je website naar ranking toe en hoe ga je om met advertentieplatformen als Google Adwords? Hoe kan je meten wat je inspanningen opleveren? Hoe ontwikkel je een mobiele strategie?

15u50: Pauze
16u20: Rob Snoeijs en Sam Verhaegen, Techno-Script
Social media als marketing- en communicatietool

De belangrijkste social networks zijn ondertussen wel gekend: Facebook, Twitter, Linkedin en YouTube. Maar wat zijn de mogelijkheden en hoe pas je ze toe? Waar liggen de valkuilen? Een overzicht van social media marketing, geïllustreerd aan de hand van bedrijfscases.

17u10: Vraag en antwoord
17u25: Afsluiting met een drankje en een hapje

Binnen deze cyclus worden ook nog de volgende sessie georganiseerd:

Sessie 3: "Public Relations, interne/externe communicatie en mediarelaties"
Dinsdag 10 mei 2016 (14u00 - 18u00)

Kristien Vermoesen, Managing Partner FINN PR
Case bedrijf - Hanne Degans, persverantwoordelijke en externe communicatiespecialist imec
Case media - Pieter Haeck, journalist De Tijd

Deelname

Deelnameprijs per sessie: 150 euro (excl. BTW): Leuven.Inc leden - 180 euro (excl. BTW): alle anderen
logo-kmo-portefeuille

Deelname aan onze activiteiten met korting via KMO-portefeuille
Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be. Geef 3 opleidingsuren in per sessie

Inschrijvingen

Inschrijven voor deze sessie kan tot uiterlijk 7 april 2016. Inschrijven voor sessie 3 kan tot uiterlijk 5 dagen voor de start van de desbetreffende sessie(s). Inschrijven bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us