LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc themasessie “De kern van een digitale marketing- en communicatiestrategie”


Deze sessie kadert binnen de cyclus “Marketingcommunicatie voor groeibedrijven - naar een verdere digitalisering en een efficiënte communicatie".

Geïnformeerde klanten en prospecten zorgen voor een vernieuwde marketingaanpak. Daarom is het essentieel stil te staan bij het zorgvuldig uitwerken van een efficiënt marketing- en communicatieplan. Digitale marketing wint daarin meer en meer terrein. Digitalisering biedt bedrijven immers geweldige opportuniteiten om een concurrentieel voordeel uit te bouwen. De focus ligt op de kernelementen en aandachtspunten van een marketing- en communicatiestrategie en een algemene inleiding over de digitalisering binnen de volledig marketingmix.

Praktische aspecten

Datum:  Woensdag 16 maart 2016 (14u00 - 18u00)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee) 

Programma

13u30: Ontvangst van de deelnemers
14u00: Verwelkoming door Leuven.Inc
14u10: Joris Mateusen, zaakvoerder/strategisch directeur Absoluut
"Kernelementen en aandachtspunten van een marketing- & communicatiestrategie"

Een doeltreffend marketing- en communicatieplan schrijven volgens jouw bedrijfsstrategie en de grootte van je bedrijf is essentieel. Ook een duidelijke positionering is van groot belang. Maar hoe werk je zo’n plan uit en bepaal je het budget dat je kan uitgeven? In deze uiteenzetting geven we jou de nodige fundamenten en onderstrepen we de aandachtspunten, in functie van je volledige marketing- en communicatiestrategie.

15u10: Pauze
15u40: Rob Snoeijs, ‎General Manager Techno-Script
"De digitalisering binnen de volledige marketingmix"

De marketing van de toekomst loopt meer en meer via digitale kanalen. Hoe digitaliseer je als groeibedrijf jouw volledige marketingstrategie op een realiseerbare en betaalbare manier? Hoe vertaal je dat in online communicatie en wanneer kies je welke communicatietools, gaande van nieuwsbrieven, website, social media tot case studies, white papers, beurzen, webinars? Zonder uit het oog te verliezen hoe je je klant centraal zet en aan lead generation doet in een cross-culturele en internationale context?

16u30: Nele Motmans, Marketing Communication Manager Materialise
"Changing our marketing game: onze uitdagingen in de overgang naar geïntegreerde marketing-communicatie"
17u00: Vraag en antwoord
17u15: Afsluiting met een drankje en een hapje

Binnen deze cyclus worden ook nog volgende sessies georganiseerd:

Sessie 2: "Digitale marketing in een multiplatform aanpak"
Donderdag 14 april 2016 (14u00 - 18u00)

Jonas Vandroemme, Chief content strategist Com&Co
Suleyman Aydogan, CEO Binarta
Rob Snoeijs en Sam Verhaegen, ‎Techno-Script

Sessie 3: "Public Relations, interne/externe communicatie en mediarelaties"
Dinsdag 10 mei 2016 (14u00 - 18u00)

Kristien Vermoesen, Managing Partner FINN PR
Case bedrijf - Hanne Degans, persverantwoordelijke en externe communicatiespecialist imec
Case media - Pieter Haeck, journalist De Tijd

Deelname

Deelnameprijs per sessie: 150 euro (excl. BTW): Leuven.Inc leden - 180 euro (excl. BTW): alle anderen
logo-kmo-portefeuille

Deelname aan onze activiteiten met korting via KMO-portefeuille
Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be. Geef 3 opleidingsuren in per sessie

Inschrijvingen

Inschrijven voor de volledige cyclus of voor sessie 1 kan tot uiterlijk 9 maart 2016. Inschrijven voor sessies 2 en 3 kan tot uiterlijk 5 dagen voor de start van de desbetreffende sessie(s). Inschrijven bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us