LEUVEN MINDGATE

Brown Bag Lunch- initiatief van Ekonomika Alumni, K.U.Leuven Faculteit ETEW i.s.m. Leuven.Inc


Geluk, Plezier, of Voldoening?
Temptation Producten

Het thema
De hedendaagse consument staat blijkbaar telkens weer voor het dilemma om zijn onmiddellijke wensen te bevredigen - friet eten en TV kijken- , of eerder moet gaan voor het maximaliseren van zijn toekomstige geluk - fruit eten en sporten.
De impact van die keuzes op welbevinden en de band met het gekozen product of activiteit is complex. Kiezen voor de toekomst heeft immers niet alleen lange termijn voordelen maar ook korte termijn kosten, niet alleen in termen van onmiddellijk 'geluk' (friet is voor sommigen lekkerder dan fruit), maar ook in termen van een verminderde capaciteit om nadien weer de juiste keuze te kunnen maken.

Bedrijven staan voor een moeilijke keuze: moeten ze zelf toegeven aan de verleiding om consumenten te verleiden om 'onmiddellijk' plezier na te streven, of moeten ze consumenten ondersteunen in hun zoektocht naar geluk?

Aan de hand van recent onderzoek dat werd verricht, licht Siegfried Dewitte van de onderzoeksgroep Marketing aan de K.U.Leuven een aantal van deze problemen toe en houden we een discussie.


Praktisch
- Datum: Dinsdag 21 maart 2006 om 12:30 uur (ontvangst met broodjes vanaf 12:00 uur)
Einde om 14:00 uur
- Plaats: Leuven.Inc, Innovatie&Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Heverlee

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us