LEUVEN MINDGATE

Themasessie Sport - not just a game


Georganiseerd door Sports.Tech in samenwerking met Leuven.Inc en Deloitte

Sport draait lang niet rond het spel alleen. Sport is een volwaardige business!

Wie kan zich nog een sportclub voorstellen zonder sponsoring? Sponsoring is en blijft een onontbeerlijke bron van inkomsten voor sportclubs en sportorganisatoren.Ook bedrijven willen maar al te graag hun producten, services en naam koppelen aan een sport. Sport is het marketingmiddel bij uitstek.

Daarnaast zijn er de topsporters. Hun carrière is doorgaans veel korter dan een gewone loopbaan en ze bouwen op veel kortere tijd hun vermogen op. Steeds meer topsporters laten zich ondersteunen op financieel, juridisch en fiscaal vlak.

Ben je benieuwd naar wat er zich afspeelt naast het sportterrein?

Sports.Tech organiseert samen met Leuven.Inc en Deloitte “Sport – more than just a game”. Drie experts zullen een tip van de sluier oplichten over sport als echte bedrijfstak.

We ontvangen jullie graag in de business lounge van OHL. Van een inspirerende omgeving gesproken!

Sprekers

  • Wim Lagae, sportmarketeer & hoofddocent KU Leuven. Wim Lagae is dr. in de Economische Wetenschappen (KU Leuven) en specialist sportsponsoring en -marketing. Zijn handboeken sportmarketingcommunicatie genieten alom waardering. Wim volgt de woelige sportbusiness van kijksporten als voetbal, wielrennen en veldrijden op de voet.
  • Dirk Hermans, partner bij Deloitte België . Hij is een gecertificeerde accountant en belastingadviseur en leidt de Deloitte vestiging in Leuven sinds 2000. Dirk’s expertise ligt in het coachen van privé-bedrijven, start-ups en spin-offs in verschillende domeinen
  • Marc Frederix, marketing directeur bij de Nationale Loterij. Voor hij aan de slag ging bij de Nationale Loterij was hij managing director bij publiciteitsbureau Karamba. Hij studeerde communicatie-wetenschappen aan de VUB.

Praktische Aspecten

Datum: Maandag 12 oktober 2015
Locatie: OHL, Meanderzaal – Kardinaal Mercierlaan 46, 3001 Heverlee (voldoende parking aan zaal aanwezig)

Programma

18u30: Ontvangst van de deelnemers
19u00: Verwelkoming door Paul Van Der Schueren, CEO OHL
19u10: De transformatie van sportsponsoring
            Wim Lagae, sportmarketeer en hoofddocent KU Leuven
19u40: Sponsoring in de sport
            Marc Frederix, marketing directeur bij de Nationale Loterij
20u10: Regelgeving, fiscaliteit, …van topsporters
            Dirk Hermans, Partner Deloitte België
20u40: Vraag en antwoord

De avond wordt afgesloten met een receptie.

Deelname

Deelnemen is gratis, maar inschrijven is wel verplicht.

Inschrijvingen

Inschrijven kan tot uiterlijk 5 oktober 2015 via volgende link.

 

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us