LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc themasessie 'Prijszetting binnen een value added marktstrategie'


U hebt een prachtig product, maar hoe bepaalt u er de juiste prijs voor? Als u uw prijs te hoog in de markt zet, loopt u het risico dat uw concurrenten snel marktaandeel inpalmen. Maar u laat ook niet graag geld op tafel liggen. Hoe bepaalt u uw prijszetting in functie van de life cycle van uw product? Hoe moet u de prijs van uw service pakket bepalen? Hoe rekent u best kostenverhogingen door? En kan u winst maken aan verkopen met verlies?

In deze opleiding gaan we in op de verschillende technieken om de juiste prijs voor uw product of dienst te bepalen zonder marktaandeel te verliezen. U leert om te gaan met gedifferentieerde prijszetting en met de dreigende prijsconflicten die daaruit voortvloeien. Via praktijkvoorbeelden en cases verwerft u inzicht in de verschillende benaderingen van prijszetting en leert u wat in elke specifieke situatie de beste prijsstrategie is. Op die manier is dit een training die zich morgen al terugbetaald heeft.

Na deze praktische training heeft u een beter inzicht in:

  • De échte waarde van uw product of dienst en hoe u deze vertaalt in een optimale prijs
  • Hoe u kan omgaan met prijszetting in verschillende marktniches
  • Welke services u gratis moet aanbieden, maar ook hoe u een gratis service betalend kan maken
  • Hoe prijzen te verhogen zonder marktaandeel te verliezen

Deze workshop wordt gegeven door Peter Forceville. Peter heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en implementeren van marktstrategieën voor B2B-bedrijven in verschillende sectoren.

Enkele praktische aspecten

Datum: donderdag 10 december 2015 (14u00-18u00)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60 (Celestijnenlaan 200 voor GPS gebruikers), 3001 Leuven (Heverlee)

Programma

13u45: Ontvangst van de deelnemers
14u15: Verwelkoming door Leuven.Inc
14u45: Prijszetting binnen een value added marktstrategie:
- De Iperim case
- De verschillende vormen van prijszetting en wanneer ze te gebruiken
- Gedifferentieerd prijsbeleid
- Psychologic pricing, ook voor uw business
16u00: Korte pauze
16u15: - Product Life Cycle Management en prijs
- Bundling en unbundling
- De prijs van gratis services
- Freemium
17u45: Vraag en antwoord
18u00: Afsluiting met een hapje en een drankje
 

Deelname

  • Deelnameprijs voor deze sessie: 150 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc - 180 euro (excl. BTW): alle anderen. Deze sessie komt in aanmerking voor tussenkomst van KMO-portefeuille
 logo-kmo-portefeuille
Deelname aan onze activiteiten aan -50% korting via KMO-portefeuille
Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be. Bij aanvraag geeft u 4 opleidingsuren in.
 


Inschrijven voor deze sessie

Inschrijven voor deze sessie kan tot uiterlijk 3 december 2015, bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).

Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega*. Annulatie is echter niet mogelijk.

Deze sessie kadert binnen het project ‘LCIE Student Accelerator’, als onderdeel van een op maat gemaakt traject om via een intense coaching en begeleiding optimale groeikansen te bieden aan student-ondernemers. Meer informatie via mail aan admin@leuveninc.com

          Met de steun van de provincie Vlaams-Brabant


* Indien u bedrijfslid bent van Leuven.Inc kan u zich probleemloos laten vervangen. Als individueel lid kan u zich enkel kosteloos laten vervangen door een ander Leuven.Inc-lid van uw bedrijf. Indien u zich als individueel lid laat vervangen door een collega (geen Leuven.Inc-lid) zal een extra kost worden aangerekend. 

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us