LEUVEN MINDGATE

Succesvolle lancering van innovatieve producten op de markt


In het najaar 2008 organiseert Leuven.Inc, in samenwerking met Innovatiecentrum Vlaams-Brabant en K.U.Leuven R&D, een aantal sessies binnen de cyclus 'Management van innovatieve groeibedrijven'.


De volledige folder met de praktische informatie kan u hier downloaden.

Sessie 2: Succesvolle lancering - donderdag 13 november (16u-19u)

Sprekers:
- Prof. dr. Rudy Moenaert (Hoogleraar Strategische Marketing, TiasNimbas Business School, Tilburg)
- Case Alpro: Bernard Deryckere (Managing Director)

Jaarlijks wordt een groot aantal nieuwe producten op de markt gelanceerd, maar deze zijn lang niet allemaal even succesvol. Terwijl enkele nieuwe producten een schot in de roos blijken te zijn, verdwijnen de meeste na verloop van tijd weer. De introductie van een nieuw product op de markt vormt een grote uitdaging voor elk bedrijf, zelfs als dit op voorhand uitgebreid werd onderzocht en gepland. Het is immers de klant die uiteindelijk bepaalt of het product een succes wordt of niet. Hoe kan een bedrijf de kans op succes van haar nieuwe product vergroten?
In deze sessie komt aan bod welke factoren het succes van de marktintroductie beïnvloeden en hoe bedrijven hier in de praktijk mee kunnen omgaan. De sprekers gaan dieper in op het belang van de introductiestrategie en hoe deze te implementeren. Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen de consumentenmarkt en de zakelijke markt.

Locatie:
Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Andere sessies in deze cyclus van 'Management van innovatieve groeibedrijven':

Sessie 1: De waardeketen herbekeken met het oog op meer performante innovaties - woensdag 15 oktober (16u-19u)
Sprekers:
- Prof. dr. Koenraad Debackere (Managing Director, K.U.Leuven R&D)
- Case Philips: Spreker vanuit het oogpunt van New Venture Development

Sessie 3: Internationale vermarkting van innovatieve producten - donderdag 27 november (16u-19u)
Sprekers:
- Prof. dr. Koenraad Debackere (Managing Director, K.U.Leuven R&D)
- Case LMS International: Bruno Massa (Director Corporate Marketing)
- Case Bekaert: Michel Vandevelde (Manager Advanced Wire Products)

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us