LEUVEN MINDGATE

Management van innovatieve groeibedrijven: Sessie 3: Performantie meten en resultaten halen


In de dagelijkse drukte van bedrijfsbeheer en product- en marktontwikkeling, sluimert het gevaar dat men onvoldoende zicht behoudt op een aantal kritische parameters inzake performantie van de onderneming en haar werknemers. In deze module wordt bekeken hoe 'Business Intelligence' gebruikt kan worden als een hulpmiddel voor strategische prestatiemeting. Hierbij wordt de bedrijfsstrategie vertaald in een aantal kritische parameters op het functionele niveau, het niveau van de business unit en het bedrijfsniveau. Ook bij iNEWiT hoort het principe 'meten is weten' centraal te staan, als fundament om gedetailleerde rapportering zoals KPI's en Balanced Scorecards in de toekomst mogelijk te maken.

Topics
• Strategisch performantiemanagement
• De Balanced Scorecard als management-systeem
• Performantie-indicatoren linken aan de bedrijfsstrategie
• Het inbouwen van een controle cyclus
• Strategie m.b.t. Management Controlling
• Meten is weten

Sprekers
Geert Scheipers (Partner, B&M Consulting)
• Case iNEWiT: Kris de Peuter (Supply Chain Manager, iNEWiT)
• Case Tessenderlo Chemie: Bart Verjans (office of strategic management)

Praktische informatie en inschrijvingsmodaliteiten
Datum:
woensdag 11 juni (16u-19u)

Locatie:
Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Ter informatie:
Andere sessies in deze cyclus:
Sessie 1: Uitdagingen bij de groei van innovatieve bedrijven - woensdag 23 april (16u-19u)
Sessie 2: Een flexibele bedrijfsstructuur als basis voor groei - dinsdag 27 mei (16u-19u)

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us