Deze themasessie is een organisatie van Leuven.Inc in samenwerking met het Steunpunt Duurzaam Materialenbeheer (SuMMa) en KU Leuven (Leuven Materials Research Centre).
Maatschappelijke uitdagingen zoals materiaalschaarste en ongewenste effecten van afvalverwerking, maken de transitie naar een meer duurzaam beheer van materialen onontbeerlijk. Duurzame consumptie en productie hangen samen met een efficiënt inzetten van grondstoffen. In een wereld waar materiaalstromen, productie en afvalverwerking alsmaar meer in samenwerkingen tussen bedrijven en tevens internationaler georganiseerd worden, moeten beleid en business modellen zich aanpassen.
Dit seminarie bestudeert de uitdagingen en opportuniteiten die ontstaan in een wereld vol verandering. Naast bespreking van belangrijke evoluties in afval-en materialenbeleid wordt ook ingezoomd op bedrijven die inspelen op de reeds aanwezige elementen van verandering.
08u45: | Ontvangst deelnemers |
09u15: | Verwelkoming en inleiding Victor Dries, Coördinator Strategisch Team OVAM |
09u30: | De impact van veranderende omgevings-/overheidsmaatregelen Herman Vollebergh, Senior Onderzoeker Planbureau voor de Leefomgeving en Research Fellow Tilburg Sustainability Center, Universiteit van Tilburg |
10u00: | Hoe economische beleidsinstrumenten richting geven aan een duurzaam materialenbeheer Maarten Dubois, Manager Steunpunt Duurzaam Materialenbeheer, KU Leuven |
10u30: | Koffiepauze |
10u45: | Resource efficiënt werken Tom Duhoux, co-founder Studio Spark |
11u15: | Business case WorldLoop: Recyclage van elektronisch afval in ontwikkelingslanden Thomas Poelmans, Project Director WorldLoop |
11u45: | Business case Gyproc: Cradle-to-cradle als businessmodel Tom Rommens, Sustainability Manager Gyproc Belgium |
12u15: | Vraag en antwoord |
Datum: woensdag 12 juni 2013 (08u45-12u30)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee)
|
|
Deelname aan onze activiteiten aan -50% korting via KMO-portefeuille Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761 Meer info op www.kmo-portefeuille.be KMO-portefeuille aanvraag: voor deze sessie geeft u 3 opleidingsuren in. |
Inschrijven kan tot uiterlijk 5 juni 2013, bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.
Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen* door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.
* Indien u bedrijfslid bent van Leuven.Inc kan u zich probleemloos laten vervangen. Als individueel lid kan u zich enkel kosteloos laten vervangen door een ander Leuven.Inc-lid van uw bedrijf. Indien u zich als individueel lid laat vervangen door een collega (geen Leuven.Inc-lid) zal een extra kost worden aangerekend.