Het uiteindelijke doel van een onderneming is op langere termijn waarde te creëren voor haar aandeelhouders en stakeholders. Hierbij speelt een goed bestuur en meer specifiek een goed werkende Raad van Bestuur of Raad van Advies een belangrijke rol.
De invulling van de basisfuncties van de Raad van Bestuur verschilt van organisatie tot organisatie en wordt mede bepaald door de fase waarin de onderneming zich bevindt. In elk geval is een constructieve relatie en goede wisselwerking tussen de Raad van Bestuur en de directie van de onderneming van groot belang.
Toch zijn er in de praktijk heel wat pijnpunten, zoals een Raad van Bestuur die niet of te weinig samenkomt, kloofvorming tussen de RvB en het management, onvoldoende of onduidelijke rapportering,…
Tijdens deze hands-on sessie wordt samen met u gekeken hoe u uw RvB beter kunt gebruiken om meer waarde te creëren voor uw aandeelhouders en stakeholders. Samen met andere collega ondernemers kan u ervaringen uitwisselen en praktische tips voor een goede werking met de Raad van Bestuur delen.
Inzichten en tips worden aangereikt door Franky Van Damme, Managing Partner PSX Board Room Advisors, voorheen oprichter en CEO van Business Architects International, voorzitter van de Raad van Bestuur van GeoDynamics, lid van de Raad van Bestuur van o.a. Quadrant, CR2 en Marc Lambrechts Senior Investment Manager Capricorn Venture Partners, lid van de Raad van Bestuur van EpiGaN, Punch Powertrain, Amplexor, Capricorn Cleantech Fund en Leuven.Inc
Doelgroep
Deze sessie is specifiek en uitsluitend gericht aan ondernemers en bestuurders van jonge groeibedrijven.
Datum: donderdag 7 maart 2013 (15u50-18u30)
Locatie: Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60 (Celestijnenlaan 200 voor GPS gebruikers), 3001 Leuven (Heverlee)
15u30: | Ontvangst deelnemers |
16u00: | Verwelkoming door Leuven.Inc |
16u10: | Start van de sessie |
19u00: | Einde van de sessie |
Deelnameprijs: 150 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc - 180 euro (excl. BTW): alle anderen | |
Deelname aan onze activiteiten aan -50% korting via KMO-portefeuille KMO portefeuille aanvraag: voor deze themasessie geeft u 3 opleidingsuren in |
Inschrijven kan tot uiterlijk 28 februari 2013, bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en wegbeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen* door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.
Leuven.Inc heeft het recht enkel deelnemers toe te laten die tot de doelgroep van deze sessie behoren.
* Indien u bedrijfslid bent van Leuven.Inc kan u zich probleemloos laten vervangen. Als individueel lid kan u zich enkel kosteloos laten vervangen door een ander Leuven.Inc-lid van uw bedrijf. Indien u zich als individueel lid laat vervangen door een collega (geen Leuven.Inc-lid) zal een extra kost worden aangerekend.