LEUVEN MINDGATE

Management voor Innovatieve Groeibedrijven najaar 2010 - Sessie 3: Nieuwe productintroducties en after-sales


Sprekers:
- Prof. dr. Erik Jan Hultink (Hoogleraar New Product Marketing, TU Delft)
- Case: 'Materialise' - Fried Vancraen (CEO Materialise)

In deze sessie gaan we dieper in op het belang en de risico's van nieuwe producten. Verder wordt het uitvoerige internationale onderzoek naar faalscenario's van nieuwe producten en succesfactoren toegelicht. Hierbij focussen we met name op portfolio management van productontwikkelings-projecten, (co-)branding strategieën voor nieuwe producten en lanceerstrategieën. De rode draad zal zijn hoe je de kans op een succesvolle portfolio van nieuwe producten kunt maximaliseren door het kiezen van het juiste merk en een adequate introductiemix.

Andere sessies binnen deze cyclus:
Sessie 1: Markt en partnerships - donderdag 21 oktober 2010 (16u-19u)
Sprekers
- Dr. Carla I. Koen (Hoogleraar Technologie Strategie en Entrepreneurship, TiasNimbas Business School, Tilburg
- Case: Commercieel en operationeel partnership - de samenwerking tussen Group Joos en Unified Post' - Hans Leybaert (CEO Unified Post)

Sessie 2: Lead users/lead customers en marktstrategieën - dinsdag 23 november 2010 (16u-19u)
Sprekers:
- Prof. dr. Koenraad Debackere (Managing Director, K.U.Leuven R&D)
- Case: 'Cartamundi' - Chris Van Doorslaer (CEO, Cartamundi)

Locatie:
Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 LEUVEN

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us