LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc themasessie 'Efficiënt omgaan met de pers'


Waar is perscommunicatie goed voor? Hoe leg je contacten met journalisten? Hoe overtuig je ze om over jou te schrijven. Met andere woorden: hoe krijg je je bedrijf in de pers, en liefst op zo’n manier dat het je ook iets oplevert?

Deze praktische themasessie richt zich tot iedereen die vindt dat de buitenwereld stilaan meer moet weten over zijn activiteiten, of die het beeld wil bijstellen dat de buitenwereld van zijn bedrijf heeft. Je leert hoe journalisten te werk gaan, waar ze op afknappen en waar ze van houden. Door daar voldoende rekening mee te houden, is het mogelijk om langdurige en vruchtbare relaties op te bouwen met invloedrijke journalisten. Tijdens de sessie komen ook een aantal tips aan bod om interviews met journalisten van de schrijvende pers optimaal te laten verlopen.

Na deze praktische sessie weet je:

  • hoe journalisten te werk gaan bij het schrijven van hun artikels
  • welke media zij raadplegen om informatie te zoeken en hoe zij omgaan met social media (gebaseerd op bevindingen verkregen via een uitgebreide bevraging bij journalisten)
  • welke boodschappen je doorgeeft aan de pers en welke niet
  • hoe je journalisten kunt overtuigen om je te interviewen
  • hoe je zo’n interview voorbereidt
  • waar je op moet letten als ze je komen interviewen

Tijdens de sessie krijg je verder nog heel wat praktijkgerichte tips. 

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in een verdieping interviewtechnieken, kunnen we in opvolging van deze themasessie een praktische oefensessie organiseren met een testinterview en feedback.

Enkele praktische aspecten

Datum: maandag 26 november 2012 (16u00-18u30)
Locatie: Innovatie-en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee)

Programma

15u30: Ontvangst van de deelnemers
16u00: Welkom door Leuven.Inc
16u10: Efficiënt omgaan met de pers
Frank De Graeve
, ex-journalist en momenteel expert in mediarelaties bij Quadrant Communications
17u40: Pauze
18u00: Bedrijfscase imec- "Hoe een goede relatie opbouwen met journalisten en bedrijfsnieuws in de media krijgen" 
Hanne Degans, persverantwoordelijke imec
18u30: Netwerking

Deelname

Deelnameprijs: 120 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc - 150 euro (excl. BTW): alle anderen
 logo-kmo-portefeuille Deelname aan onze activiteiten aan -50% korting via KMO-portefeuille
Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be

Inschrijvingen

Inschrijven kan tot uiterlijk 19 november 2012, bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier (gebruik hiervoor de 'Register' knop) of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).

Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt. 

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega*. Annulatie is echter niet mogelijk.

* Indien u bedrijfslid bent van Leuven.Inc kan u zich probleemloos laten vervangen. Als individueel lid kan u zich enkel kosteloos laten vervangen door een ander Leuven.Inc-lid van uw bedrijf. Indien u zich als individueel lid laat vervangen door een collega (geen Leuven.Inc-lid) zal een extra kost worden aangerekend. 

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us