LEUVEN MINDGATE

Gent BC Business Café – Industrial Marketing bij Philips Lighting


Hoe doet een bedrijf als Philips bijvoorbeeld aan branding en promotie in een B2B-context? Hoe wordt de doelgroep bepaald? Hoe worden resultaten gemeten?

Hendrik van den Boogaard werkte bijna 39 jaar bij Philips in verschillende functies van ontwikkeling tot en met verkoop. In al die jaren heeft hij kunnen zien hoe er een overgang kwam binnen Industrial Marketing van ‘Product sales driven’ naar ‘Application/Account sales driven’.

Hij zal dit alles toelichten aan de aan de hand van de ervaringen opgedaan bij de Marketgroup OEM (Original Equipment Manufacturer) van Philips Lighting.

Hendrik maakt zijn hele carrière deel uit van de Koninklijke Philips Electronics nv, het enorm grote (>100.000 werknemers) en multinationaal (>60 landen) elektronicabedrijf uit Nederland. Philips Lighting is toonaangevend in de wereld van LED en andere verlichting en koppelt onderzoeksprojecten aan een brede waaier aan producten.

Kom je licht op steken over Business 2 Business Marketing met een ervaringsdeskundige, en schrijf je nu in op onze evenementenpagina!

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us