LEUVEN MINDGATE

Gent BC Business Café – Welcome to the Age of Data


Wanneer je op het internet surft, laat je een spoor achter van logingegevens, zoekresultaten en clicks. Veel bedrijven gaan deze gegevens opslaan, maar slechts enkelen gebruiken de data echt optimaal. Steven Noels (Outerthought) en Tim Sturtewagen (Adhese) vertellen hoe je best de data kan gaan captiveren en filteren om de juiste informatie eruit te halen.

Heb je er ooit al eens bij stilgestaan waarom bij websites als Facebook en Netlog steeds heel toepasselijke banners tevoorschijn komen? Het lijkt precies alsof Google weet wie jij bent en waar jij in geïnteresseerd bent! Toonaangevende bedrijven in de online marketing weten immers dat het in het belang van zowel de klant als de aanbieder is dat de juiste informatie bij de juiste persoon terecht komt. Hiervoor worden terabytes aan gegevens dagelijks verwerkt om veel gerichter tot bij de surfer te geraken. Dit om irritaties langs de ene kant te vermijden en langs de andere kant de adverteerprijs beter te kunnen afstellen op het doelpubliek.

Een grote kanttekening is echter de privacy. Hoe zeker zijn we dat al deze data goed en eerlijk gebruikt wordt en dat deze gegevens niet worden doorgespeeld naar een derde partij (data-leakage). Tim en Steven zullen via een hele reeks van praktijkvoorbeelden illustreren hoe de vork aan de steel zit.

Word geïnspireerd, geïnformeerd en/of gewaarschuwd op het eerste Business Café van 2012, en schrijf je in op onze evenementenpagina!

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us