LEUVEN MINDGATE

Leuven.Inc seminarie 'Interorganisatorische samenwerking: innovatiebron of kostennachtmerrie?'


Deze sessie is de tweede binnen de cyclus Management van Innovatieve Groeibedrijven "De triple helix: innovatie op het kruispunt van wetenschap en markt"

Vandaag zien we een verschuiving van een gesloten naar een open innovatie-model waarbij bedrijven meer en meer gebruik maken van samenwerking met externe partners om innovaties te genereren en te commercialiseren. Tegelijkertijd stellen we vast dat het succesvol managen van dergelijke samenwerkings-initiatieven niet vanzelfsprekend is. Een onzorgvuldig samenwerkingsdesign en de aanwezigheid van culturele verschillen zijn twee belangrijke factoren die verklaren waarom innovatiegerichte samenwerking niet altijd leidt tot waardecreatie.

Aan de hand van een aantal cases worden in deze sessie verschillende contractuele en relationele strategieën besproken en geïllustreerd om met dergelijke uitdagingen om te gaan.

Programma

Sessie 2:Interorganisationele samenwerking: Innovatiebron of kostennachtmerrie?
Donderdag 24 november 2011 (16u-19u)

Spreker: Prof. dr. Dries Faems, Full professor Innovation and Organisation, University of Groningen
Case Samsonite - Rik Hillaert (Director Product Development Hardside Samsonite) en Prof.dr. Ignaas Verpoest ( K.U.Leuven - dep MTM)

Verder in deze cyclus volgt nog een derde sessie:

Sessie 3:Het juiste kader creëren voor uw innovatiesamenwerking
Donderdag 15 december 2011 (16u-19u)

Spreker: Paul Van Dun, Algemeen Directeur R&D, K.U.Leuven
Case Televic - Lieven Danneels, CEO Televic
Case Cartagenia - Herman Verrelst, CEO Cartagenia

Locatie

Innovatie- en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven (Heverlee) 

Deelname

Deelnameprijs per sessie: 150 euro (excl. BTW): Leuven.Inc leden - 180 euro (excl. BTW): alle anderen
In deze prijs zijn koffie, snacks en de documentatiemap inbegrepen
logo-kmo-portefeuille

Deelname aan onze activiteiten aan -50% korting via KMO-portefeuille
Pijler OPLEIDING: Leuven.Inc Erkenningsnr. DV.O106761
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be

Inschrijvingen

Inschrijven voor deze tweede sessie kan tot uiterlijk 17 november 2011, inschrijven voor sessie 3 kan tot uiterlijk 5 dagen voor de start van de sessie(s). Inschrijven bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier of via e-mail aan admin@leuveninc.com (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).
Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betaling na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen* door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

* Indien u bedrijfslid bent van Leuven.Inc kan u zich probleemloos laten vervangen. Als individueel lid kan u zich enkel kosteloos laten vervangen door een ander Leuven.Inc-lid van uw bedrijf. Indien u zich als individueel lid laat vervangen door een collega (geen Leuven.Inc-lid) zal een extra kost worden aangerekend. 
 
 

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us