LEUVEN MINDGATE

Japanse multinational Nitto Denko Corporation vestigt haar Europees hoofdhuis in Leuven


De Japanse multinational Nitto Denko Corporation brengt haar Europees hoofdhuis vanaf 1 april 2016 onder in een nieuw bedrijf Nitto EMEA NV. Het nieuwe bedrijf, in Leuven gevestigd, zal door dhr. Sam Strijckmans geleid worden. Met de aanstelling van dhr. Strijckmans als president en CEO van de EMEA-regio (EMEA = Europe, Middle East & Africa), bevestigt de Japanse multinational het vertrouwen in het lokale management.

Sam Strijckmans: “De voorbije jaren hebben we de transitie naar een multi-site organisatie succesvol voltooid. De Nitto Group bestaat nu in de EMEA-regio uit drie productie-sites voor het maken van basis-materialen, drie converting-sites voor het verwerken van basis-materialen, een onderzoekscentrum en een netwerk van verkoopkantoren. De laatste stap was het scheiden van de strategische functies en het lokale operationale management zodat alle Nitto-bedrijven in de EMEA-regio vanuit één centraal punt kunnen worden aangestuurd. Vandaar de beslissing om een Europees hoofdhuis op te richten.”

De keuze van Leuven als vestigingsplaats voor het Europese hoofdhuis werd ingegeven door de centrale ligging, de beschikbaarheid van talent in de nabijheid van de universiteit van Leuven en de aanwezigheid van Leuven Mindgate dat innovatie organiseert in Hi-tech, Health & Creativity.

Als gevolg van de oprichting van het Europese hoofdhuis verandert de naam van de site in Genk op 1 april 2016 van Nitto Europe NV in Nitto Belgium NV. Dit om een duidelijk onderscheid te maken tussen de benaming van het hoofdhuis en de benaming van de productiesite.

Nitto Belgium NV is de grootste productiesite in de EMEA-regio en zal zich verder toeleggen op haar expertise als producent van industriële kleefbanden en dichtingsschuimen. Ook hier kiest het Japanse management voor een lokale manager en benoemt dhr. Johan De Boeck als managing director.

Johan De Boeck: “De uitdaging voor Nitto Belgium ligt in het continu innoveren en automatiseren van het productie-apparaat om winstgevend te blijven in een omgeving waarin arbeidsintensieve productieprocessen steeds vaker onder druk komen te staan. We kunnen gelukkig terugvallen op een organisatie met meer dan 40 jaar ervaring waarin kostefficiëntie en continue verbeterprojecten centraal staan. Dit zal ons in staat stellen om nieuwe Area Niche Top producten te creëren.”

De Nitto Group heeft als strategie het creëren van Area Niche Top (ANT) producten. Producten die door de regio en voor de regio geproduceerd worden met een top marktaandeel. In het verleden is de Nitto Group er in geslaagd om zulke producten te creëren op wereldschaal met polarizerende folies voor platte beeldschermen, tablets en smartphones als vlaggeschip. Het bedrijf ziet echter dat heel wat wereldmarkten zich regionaal diversifiëren en omdat de Nitto Group steeds haar klanten volgt, speelt ze hierop in met haar ANT-strategie.

Sam Strijckmans: “De Nitto Group heeft een unieke manier om samen met klanten naar oplossingen te zoeken. We vertrekken altijd vanuit onze bestaande technologieën en producten in onze zoektocht naar een antwoord voor de klant. Indien we de oplossing niet van de plank kunnen aanbieden, gaan we aan de slag met onze ‘building blocks’, zeg maar combinaties van technologieën en materialen die we nog niet eerder gemaakt hebben. Pas als dat niets oplevert, gaan we op zoek naar totaal nieuwe oplossingen. Deze aanpak heet ‘Sanshin’ en heeft onze klanten al vaak doen versteld staan. En dat is waar we het voor doen, dat moment waarop de klant zegt: ‘Dat is exact wat ik nodig had’.”

Bezoek onze website voor meer informative over onze technologieën en producten: http://www.nitto.com/ of contacteer: 

Dhr. Johan Vanheusden, Communications Manager Nitto Belgium NV
Mobiel: +32-473-766 119
E-mail: johan_vanheusden@nittoeur.com

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us