LEUVEN MINDGATE

Mediahuis Connect biedt premium targeting aan in samenwerking met Predicube


Publication date: 14/03/2016

Mediahuis Connect en Predicube (een spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds) gaan samenwerken rond predictive ad targeting. Daarbij wordt niet gewerkt met generieke doelgroepen, zoals 'de sporter' of 'de zakenman'; voor iedere campagne wordt een aparte doelgroep geïdentificeerd door een stukje code te plaatsen op de productpagina van de adverteerder. Predicube kan dan - op basis van het surfgedrag op de websites van Mediahuis - doelgroepen definiëren die beduidend meer interesse hebben in de actie van de adverteerder. Dat resulteert dan weer in een verhoogde impact voor branding-campagnes en een verbeterde conversie voor actiegerichte communicatie. Bovendien krijgt de adverteerder via een dashboard meer inzicht in het profiel van de surfers op zijn site: welke artikels lezen ze op het Mediahuis-netwerk en wat zijn hun socio-demografische kenmerken (zoals leeftijd en geslacht).

Mark Daemen, Director Digital & Product Development bij Mediahuis Connect: "Door een rechtstreekse samenwerking tussen Mediahuis en Predicube, zijn er grote volumes relevante en lokale data voorhanden om aan de hand van geobserveerde interesses, relevantere en impactvollere communicatie te kunnen voeren en aldus de ROI van onze klanten te optimaliseren. Belgen kijken bijvoorbeeld hun online nieuws grotendeels op Belgische sites, data die internationale spelers niet voorhanden hebben. Zowel van adverteerders als hun agentschappen krijgen we meer en meer de vraag om, met respect voor privacy, campagnes te optimaliseren op basis van betrouwbare lokale data. We zijn dan ook heel blij met het feit dat verschillende nationale maar ook internationale adverteerders de Predicube-code vandaag al op hun site hebben geplaatst."

En ook aan de kant van Predicube is het enthousiasme heel groot. "Wij zijn heel blij met de deal met Mediahuis Connect. Samen met Pebble Media zijn er nu twee spelers van formaat die ons premium targeting product aanbieden aan zijn klanten. Wij geloven sterk dat lokale media spelers hun eigen data nog beter ten gelde moeten maken en we willen hun hierbij heel graag helpen. Momenteel zijn het vaak de grote internationale ad tech spelers die deze data proberen te verhandelen, zonder dat de uitgever hier zelf veel voor terugkrijgt", aldus professor David Martens, medeoprichter van Predicube.

Predicube werd opgericht in november 2014 en is een spin-off van Universiteit Antwerpen (UA) en iMinds. Predicube heeft zich gespecialiseerd in predictieve data en profilering. De Predicube club telt zowel nationaal als internationaal gerenommeerde data mining experten die bijgestaan worden door strategie, media en financiële experten.

www.iminds.be

 

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us