LEUVEN MINDGATE

15% groei voor ECM-specialist Amplexor


Amplexor, gespecialiseerd in Enterprise Content Management (ECM), zet de tendens van de voorbije jaren verder en legt ook in 2014 mooie cijfers voor. Met een groei van 14,8% om precies te zijn, bereikte het bedrijf vorig jaar een omzet van €13,2 miljoen. Daarmee is het één van de snelst groeiende bedrijven in Vlaams-Brabant. Amplexor won dan ook de Gazelle als snelst groeiende bedrijf in de categorie middelgrote bedrijven in Vlaams-Brabant.

Vraag naar digital experience oplossingen neemt toe

Het moeilijke economisch klimaat van de voorbije jaren heeft nauwelijks tot geen effect gehad op de activiteiten en de cijfers van Amplexor. Integendeel: de omzet van de ECM-specialist is al die jaren blijven stijgen, en is ook in 2014 opnieuw gestegen, van 11,5 naar 13,2 miljoen euro. Dit komt neer op een omzetstijging van zo’n 15% ten opzichte van 2013. De winst is licht achteruit gegaan, van € 788K naar € 719,6K, wat nog altijd 6,2% is van de omzet.

Eric Pieters, CEO van Amplexor, ziet twee redenen voor de uitstekende groeicijfers: “Enterprise Content Management is nog altijd één van de snelst groeiende segmenten binnen de ICT-sector. En Amplexor is één van de grootste ECM-spelers in België. De vraag naar digital experience-oplossingen blijft bovendien toenemen. Bedrijven begrijpen dat een website vandaag de dag niet puur informatief mag zijn, maar de bezoeker een gepersonaliseerde ervaring moet bieden. Daarnaast danken we deze jaarcijfers aan het feit dat onze bestaande klanten op ons blijven vertrouwen én dat ook nieuwe klanten hun vertrouwen in ons stellen. Zo bevestigde KBC begin dit jaar nog haar vertrouwen in Amplexor door ons als structurele partner aan te duiden voor de bouw en het onderhoud van verschillende KBC-websites en web content managementsystemen. KBC benadrukte daarbij het feit dat Amplexor ‘een betrouwbare partner’ is.”  

Terwijl de economische crisis geen vat heeft op Amplexor, merkt Eric Pieters op dat het budgetbeheer van klanten voor ICT-projecten sterk veranderd is. “Onze klanten willen nog altijd wel een programma uitvoeren, maar via kleinschalige projecten”, besluit hij.

Moederbedrijf euroscript verkoopt de expertise van Amplexor in de buurlanden en in de VS

Begin 2014 werd Amplexor overgenomen door de Luxemburgse Content Lifecycle Management specialist euroscript International SA. “De impact van de overname is nog niet zichtbaar in onze jaarcijfers. We verkopen vandaag nog niet zoveel van het euroscript-aanbod, met name dan de vertaaldiensten, in België. Daar is het nog iets te vroeg voor”, stelt Pieters. “We merken wel dat omgekeerd, euroscript met ‘onze’ Digital Experience en Alfresco-diensten een markt heeft gevonden in het buitenland, vooral in onze buurlanden en in de VS. Deze diensten worden aangeboden door de vestigingen van euroscript in de betreffende landen, met ondersteuning van onze mensen.”

Rekrutering in België blijft een uitdaging

In 2014 heeft Amplexor 15 mensen in dienst genomen, waarvan een recordaantal van 11 in België en 4 in het Roemeense Cluj, waar Amplexor begin 2013 een vestiging heeft geopend. Dat brengt het totale personeelsbestand nu op zo’n 90 werknemers, waarvan 10 in Cluj.

Na de opening van de Roemeense vestiging heeft Amplexor vooral ingezet op rekrutering in het Oost-Europese land. In 2015 zal Amplexor volop rekruteren in België: op dit moment zoekt de ECM-specialist 7 nieuwe collega’s in België, tegenover 3 in Cluj. “De rekrutering in Roemenië wordt dus zeker niet teruggeschroefd, maar voor onze Nederlandstalige overheidsklanten is een Nederlandstalige IT-consultant zeker geen overbodige luxe. De rekrutering van IT-ers in België blijft echter een grote uitdaging: het aantal IT-ers dat in België afstudeert blijft klein”, aldus Pieters.

Meer info

Eef Leroy- Luna: eef@luna.be, 02 658 02 92

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us