LEUVEN MINDGATE

10% meer omzet voor ECM-specialist Amplexor in 2013


Leuven, 20 maart 2014 – Amplexor, gespecialiseerd in Enterprise Content Management (ECM), deed het meer dan uitstekend in 2013. Met een groei van 9,6% bereikte het bedrijf vorig jaar een (nog niet-geauditeerde) omzet van € 11,5 miljoen. De brutowinst steeg met 61% van € 490.000 naar € 788.000.

Vaste klanten bevestigen vertrouwen

“We zijn erg tevreden met de cijfers die we voor 2013 kunnen voorleggen”, zegt Eric Pieters, CEO van Amplexor. “Onze omzet is gestegen van iets meer dan 10 naar 11,5 miljoen euro en dit in een moeilijk economisch klimaat. Dit komt neer op een omzetstijging van 9,6% ten opzichte van 2012. De winst is bovendien flink de hoogte in geschoten.”

Eric Pieters ziet twee redenen voor de uitstekende jaarcijfers: “Enterprise Content Management is één van de snelst groeiende segmenten binnen de ICT-sector. En wij zijn één van de grootste Belgische spelers op dat vlak. Bedrijven zien meer en meer het belang in Digital Experience Management. Een website vandaag de dag mag niet puur informatief zijn, maar moet de bezoeker een gepersonaliseerde ervaring bieden. De vraag naar zulke projecten is dan ook gestegen. Daarnaast danken we deze jaarcijfers aan het vertrouwen dat onze vaste en onze nieuwe klanten in Amplexor stellen.”

Meer medewerkers in België en Roemenië

In 2013 heeft Amplexor 9 mensen in dienst genomen, waarvan 3 in België en 6 in het Roemeense Cluj, waar Amplexor begin 2013 een vestiging heeft geopend. Dat brengt het totale personeelsbestand op 74 werknemers. Daarnaast heeft Amplexor nog eens 11 medewerkers die op freelance basis werken. “Het aantal medewerkers in Roemenië willen we dit jaar verdubbelen. Ook voor België hebben we aanwervingen gepland”, aldus Pieters.

2014 in teken van internationalisering

Terwijl 2013 voor Amplexor in het teken stond van de opening van een nieuwe vestiging in Roemenië en de uitbouw van haar drie business units (Document Centric Solutions, Digital Experience Management en Enterprise Collaboration), wordt dit jaar volop ingezet op internationalisering. De overname door de Luxemburgse Content Lifecycle Management specialist euroscript International SA begin 2014 is hiervoor een sterke hefboom. “Wij vonden in euroscript de perfecte partner om onze internationale groei voort te zetten”, stelt Pieters. “Er zitten al een aantal grote internationale projecten in de pijplijn, waarop gemengde teams zullen samenwerken. Deze teams zijn samengesteld uit mensen van Amplexor België en Roemenië en medewerkers van euroscript.”

De overname schept hoge verwachtingen, ook voor de groeicijfers van 2014, maar Eric Pieters kraait nog zeker geen victorie. “We zijn dit jaar alvast goed gestart. We verwachten dus zeker even sterke groeicijfers als vorig jaar”, besluit de CEO.

Wenst u meer informatie of een interview met Eric Pieters, CEO van Amplexor, neem dan contact op met Eef Leroy bij Luna: eef@luna.be, 02 658 02 92

Over Amplexor

Amplexor staat voor ‘pure content management’. De expertise van Amplexor gaat van het ontwikkelen van intranet architecturen tot het implementeren van informatie gedreven websites. De consultants van Amplexor bieden advies- en implementatiediensten inzake informatie architectuur, search oplossingen, document beheersoplossingen en web content management platformen. Met haar groeiende klantenbestand is Amplexor stevig verankerd in de markt van het Enterprise Content Management. De voorbije jaren werkte Amplexor voor klanten zoals Agfa, Argenta, Christelijke Mutualiteiten, Daikin Europe, Belfius, Digipolis, Europese Commissie, Euroclear, Fedict, Indaver, KBC, NMBS, Provincie Antwerpen, Provincie Limburg, Provincie Vlaams-Brabant, Puratos en Rabobank.

Amplexor maakt sinds januari 2014 deel uit van euroscript International SA.

Voor meer info: http://www.amplexor.com

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us