LEUVEN MINDGATE

ECM-specialist Amplexor neemt kaap van € 10 miljoen in 2012


Leuven, 1 maart 2013 – Amplexor, gespecialiseerd in Enterprise Content Management (ECM), deed het uitstekend in 2012. Met een groei van 15% bereikte het bedrijf vorig jaar een (niet-geauditeerde) omzet van € 10,2 miljoen. 

Nadruk op kwaliteit

“We zijn erg tevreden met de cijfers die we voor 2012 kunnen voorleggen”, zegt Eric Pieters, CEO van Amplexor. “Onze omzet bedraagt voor het eerst iets meer dan € 10 miljoen: een mijlpaal in de 12-jarige geschiedenis van Amplexor. Dit komt neer op een omzetstijging van 15% ten opzichte van 2011. Ook over de winstmarge zijn we tevreden; deze is gezond en gaat eveneens in stijgende lijn.”

Amplexors groei voor 2012 ligt lager dan het vorige boekjaar, maar dat was een bewuste keuze, legt Eric Pieters uit: “We hebben het voorbije jaar meer dan ooit de nadruk gelegd op kwaliteit en dienstverlening. Om die kwaliteit voor al onze klanten te garanderen, is het verstandig om een iets tragere groei te hanteren.”        

Meer klanten, meer medewerkers

In 2012 voegde Amplexor een mooi aantal nieuwe klanten toe aan zijn klantenportefeuille, waaronder grote namen als de Nationale Loterij, GEA en Etex. Er werden zo’n 20 mensen in dienst genomen en 9 freelancers aan het team toegevoegd, wat  het totale personeelsbestand brengt op een 90-tal medewerkers. Het bedrijf focuste zich vorig jaar sterk op business consulting, wat resulteert in een volledig uitgebouwde afdeling.

Een blik op 2013

Wat de verwachtingen voor 2013 betreft, is Amplexor positief. Om de groei van het bedrijf te ondersteunen en klanten een grotere flexibiliteit aan te bieden, opende Amplexor in januari van dit jaar een kantoor in de Roemeense stad Cluj.

Toch ligt de nadruk voor 2013 niet op groei, maar wel op de verdere uitbouw van de dienstverlening en kwaliteit naar klanten toe. Zo is het Amplexors bedoeling om hun afdeling service management verder uit te breiden. Eric Pieters: “Ons Service Center zal een aantal nieuwe diensten aanbieden om klanten een volledige technische dienstverlening aan te bieden tijdens de exploitatiefase. Het gaat om Hosting & Monitoring, Support & Maintance, en Improvement Management. Op die manier kunnen we onze klanten de hele ECM-problematiek uit handen nemen en hoeven ze zelf niet meer te investeren in de technische competenties die ermee gepaard gaan. Dat is de weg die Amplexor in 2013 wenst in te slaan.”

Wenst u meer informatie of een interview met Eric Pieters, CEO van Amplexor, neem dan contact op met Sofie De Smet bij Luna: sofie@luna.be , 02 658 02 92

Over Amplexor

Amplexor staat voor ‘pure content management’. De expertise van Amplexor gaat van het ontwikkelen van intranet architecturen tot het implementeren van informatie gedreven websites. De consultants van Amplexor bieden advies- en implementatiediensten inzake informatie architectuur, search oplossingen, document beheersoplossingen en web content management platformen. Met haar groeiende klantenbestand is Amplexor stevig verankerd in de markt van het Enterprise Content Management. De voorbije jaren werkte Amplexor voor klanten zoals Agfa, Argenta, Christelijke Mutualiteiten, Daikin Europe, Dexia, Digipolis, Europese Commissie, Euroclear, Fedict, Indaver, KBC, NMBS, Provincie Antwerpen, Provincie Limburg, Provincie Vlaams-Brabant, Puratos en Rabobank.

Voor meer info: http://www.amplexor.com

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us