LEUVEN MINDGATE

Amplexor levert content management systeem van nieuwe website Kinepolis Group


HTML5 + Video

Kinepolis had meerdere redenen om voor een nieuwe website te kiezen,” licht Stefaan Claes, International CRM & Digital Marketing Director van Kinepolis Group, toe. “De belangrijkste drijfveer was het toenemend belang van mobiele toestellen. De oude website, die uitgebreid gebruik maakte van Adobe Flash, was moeilijk te bezoeken met mobile devices. Daarom werd nu gekozen voor HTML5. Bovendien werd alle video content aangepast, zodat deze in moderne browsers kan gespeeld worden zonder plugins en dit dankzij HTML5 Video.

Gepersonaliseerd

In tweede instantie wil Kinepolis met zijn nieuwe website zoveel mogelijk inspelen op de voorkeuren van hun klanten (de ‘preference driven’-aanpak). Dat doen ze door gebruik te maken van Selligent Interactive Marketing. Dit framework is naast een e-mail marketing platform ook een marketing automation tool, die bijzonder geschikt is om campagneflows volledig te automatiseren. Zo is het nu mogelijk om op basis van iemands profiel met favoriete genres, acteurs, regisseurs, enz. (My Kinepolis) gepersonaliseerde nieuwsbrieven met filminformatie te e-mailen. Ook de inhoud van de iPhone en iPad apps (ontwikkeld door In The Pocket) wordt al gepersonaliseerd aangeboden.

In fase 2 van het project, later dit voorjaar, zal de My Kinepolis-informatie eveneens aangewend worden om de homepagina van de website op maat te tonen. Verder wordt er hard gewerkt aan het responsive design van de nieuwe websites voor mobile devices.

Wat de Kinepolis-bannering op de website betreft, werd gekozen voor het advertentieplatform Open X. Deze software maakt het voor Kinepolis gemakkelijker om interne promotionele content te managen en aan de juiste doelgroepen aan te bieden.

Vlot navigeren

Een derde en laatste reden om hun website te vernieuwen, was het feit dat er in het verleden regelmatig content en functionaliteiten aan de bestaande website waren toegevoegd. Hierdoor was het geheel minder overzichtelijk geworden. In de vernieuwde look en duidelijke structuur kunnen surfers nu vlotter navigeren naar het filmaanbod en de events van Kinepolis. Het ontwerp hiervan gebeurde door Kunstmaan.  

Drupal 7

De inhoud van de nieuwe website wordt beheerd via het content management platform van Drupal 7. “Dit CMS is heel gebruiksvriendelijk en flexibel,” zegt Stefaan Claes. “Zo kan ons content management team snel en eenvoudig nieuwe structuren of extra talen toevoegen, indien nodig. We kozen met Drupal 7 heel bewust voor Open Source omdat dit ons een bepaalde vrijheid geeft, ook naar leveranciers toe.” Het oude CMS gebruikt Kinepolis nog verder om aan data en asset management te doen.

In the cloud

In de ontwikkelingsfase van de website overlegde Amplexor met hosting specialist Nucleus over de factoren die de stabiliteit en snelheid van de site zouden bevorderen. Er werd gekozen voor volledige virtuele cloud hosting dat uiterst flexibel en schaalbaar kan ingesteld worden. De Kinepolis site werd volledig loadbalanced en clustered opgezet, om zo de hoogst mogelijke uptime te garanderen.

Meer informatie

Wenst u meer informatie of een interview met Lode Vandermeulen,
Sales Manager van Amplexor, neem dan contact op met Sofie De Smet
bij Luna: sofie@luna.be, 02 658 02 92

Over Amplexor

Amplexor staat voor ‘pure content management’. De expertise van Amplexor gaat van het ontwikkelen van intranet architecturen tot het implementeren van informatie gedreven websites. De consultants van Amplexor bieden advies- en implementatiediensten inzake informatie architectuur, search oplossingen, document beheersoplossingen en web content management platformen. Met haar groeiende klantenbestand is Amplexor stevig verankerd in de markt van het Enterprise Content Management. De voorbije jaren werkte Amplexor voor klanten zoals Agfa, Argenta, Christelijke Mutualiteiten, Daikin Europe, Dexia, Digipolis, Europese Commissie, Euroclear, Fedict, Indaver, KBC, NMBS, Provincie Antwerpen, Provincie Limburg, Provincie Vlaams-Brabant, Puratos en Rabobank.

Voor meer info: http://www.amplexor.com/

Over de creatie van Kinepolis website en apps

  • De nieuwe website hanteert Drupal als CMS en werd gebouwd door Amplexor (Leuven, België).
  • Als onderdeel van een ruimere corporate identity-oefening werd de basis voor het design van de nieuwe website, apps en newsletter uitgewerkt door het Nederlandse bureau FasterForward en concreet uitgewerkt door Kunstmaan (Leuven, België).
  • Hosting gebeurt door Nucleus (Antwerpen, België).
  • De nieuwe generatie mobile apps werd ontwikkeld door In The Pocket (Gent, België).
  • De nieuwe ‘preference driven’ My Kinepolis newsletter werd intern ontwikkeld met gebruik van de e-mail marketing en marketing automation software van Selligent (Eigenbrakel, België).

Subscribe to our newsletter

Stay tuned and get our news in your inbox: subscribe here.

Keep me informed
Follow us